چرا باید لوگو داشته باشیم؟

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

اهمیت لوگو در چیست؟ مردم اغلب یک شرکت را با لوگوی آن به خاطر می آورند. در واقع لوگو نماد هویت بصری یک شرکت است. برخی لوگوها چنان ارتباط قدرتمندی با حافظه‌ی مردم برقرار می کنند که تا ابد در یادشان می مانند.

چشمتان را ببندید و به این اسامی فکر کنید: شرکت اپل، کوکا کولا، مرسدس بنز ، نایک، و از وطنی ها متروی تهران، کاله، سایپا و شرکت ها و برندهای شناخته شده ی دیگر. اولین چیزی که جلوی چشمتان می آید لوگوی این شرکت ها یا برندهاست.

امروزه اهمیت لوگو در برندسازی و کسب و کار ها بیش از پیش بر همه آشکار شده است. اولین و مهمترین نکته این است که لوگویی که حرفه ای طراحی شده به شدت اعتماد مردم را جلب می کند. اگر لوگوی شرکت یا برند شما طرحی حرفه ای، زیبا و منحصر به فرد داشته باشد شانس تبدیل مردم به مشتری را خیلی زیاد می کند.

اگر شما از نرم افزارهای طراحی لوگوی آماده  استفاده کنید یا از این بدتر از لوگوهای دیگر کپی برداری های ناشیانه کنید بدترین ضربه را به اصالت و حیثیت کاری خود زده اید. چون بیننده به شما و توانایی های مجموعه ی شما بسیار بدبین خواهد شد.

 

لوگو - طراح گرافیست - 62288 - سهیلا سلمانی

 

در طراحی لوگو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بخش نوشتاری لوگو باید خوانا بوده و متناسب با ماهیت و لحن یک شرکت یا برند باشد.

بیشتر کسب و کارهای کوچک یا اصطلاحا استارتاپ ها رویای تبدیل شدن به مک دونالد و استارباکس و کوکاکولا را در سر دارند. اما در واقع مهمترین نکته درطراحی لوگو برای این دست کسب و کارها این است که اسم شرکت یا فروشگاه یا برند به قدری واضح نوشته شوند که از فاصله‌ی تقریبا زیاد هم روی بیلبورد، دیوار ساختمان،پوستر یا هر جای دیگر که قرار گرفته، قابل تشخیص و خواندن باشد. دقیق شدن در لوگوی همین دو برند، اهمیت لوگو در برندسازی را برای ما آشکار می کند

 

شرکت های بزرگ و شناخته شده زمان طراحی لوگو،  یک سری استاندارد دقیق برای آن مشخص کرده و آنها را در کتابچه ای قید می‌کنند. این مشخصات شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه ی توضیح در مورد انواع ورژن ‌های لوگو و مورد استفاده ی هرکدام از این ورژن ها
  • ارائه ی توضیح در خصوص ادیت هایی که ممکن است بعدا روی لوگو انجام شود، و اینکه چه تغییراتی نباید روی آن صورت گیرد.
  • مواردی که می تواند نزدیک به لوگو استفاده شود و همچنین مواردی که باید از لوگو فاصله داشته باشد.
  • اینکه لوگو در موقعیت های متفاوت چطور باید به نظر بیاید.

 

البته شاید این مقدار سختگیری و استاندارد سازی در خصوص لوگو برای مجموعه های کوچک کمی غیر ضروری به نظر برسد و آن را جدی نگیرند اما  شرکت های معروف و شناخته شده به خوبی این موضوع را درک کرده اند که اگر شکل ظاهری لوگو در موقعیت های مختلف هماهنگ سازی نشده باشد به احتمال قوی نخواهند توانست اعتماد افراد را جلب کنند.

 

برای شروع چه کار باید کرد؟

اگر شما به تازگی کسب و کار خود را راه انداخته اید لازم نیست هزینه ی زیادی برای طراحی لوگو بپردازید. مگر اینکه از ادامه ی کار و دورنمای آن اطمینان داشته باشید. و البته بخواهید از همان اول قدم هایتان را محکم بردارید.

این نکته را حتما به یاد داشته باشید که هزینه کردن برای داشتن یک لوگوی حرفه ای دور ریختن پول و سرمایه نیست، برعکس دادن اعتبار و نقطه ی شروع برای توسعه ی کسب و کار و درآمدزایی ست.

در پایان باید به نکته ای اشاره کنیم. یک طراح یا شرکت طراحی حرفه ای از همان ابتدا، نسبت به دادن آگاهی و اطلاعات لازم به مراجعه کنندگان بذل و بخشش قابل توجهی دارند. چه آنها مشتری بشوند و چه نه.

پس در همان تماس اول زیرکانه نسبت به دریافت اطلاعات از طراح اقدام کنید. شاید این نقطه ی آغاز همکاری مستمر شما با آن مجموعه باشد.

شما می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان ما استفاده کنید. با ما تماس بگیرید. همکاران ما در شرکت طراحی گرافیک آموس آماده ی شنیدن سوالات شما، بررسی نیازهای گرافیکی تان و ارائه ی توضیحات و راهنمایی های مفید در این خصوص به شما هستند.

مدیریت سایت
ارسال دیدگاه